EBAE - Escola de Ball i arts escèniques
El projecte estarà dirigit per Vanessa Pèrez i Miguel Angel Gasca, viuen a Vallirana, un poble a uns 20 km., de Barcelona.
Vanessa, dençà que, als 5 anys va veure a la tele una ballarina, ha volgut ballar. Fins els 12 anys la seva mare no la va poder apuntar a classes degut a dificultats econòmiques a casa.
Des dels 12 anys ha estudiat diferents disciplines, encara que la seva especialitat es el Jazz.
Ha estudiat, jazz, clàssic, espanyol, claqué, flamenc, funky, interpretació, cant, salsa. Als 18 anys va començar a treballar com a ballarina amb diferents empreses d'espectàcles. Ho combinava amb el seu treball d'administrativa.
Als 22 anys, va obrir la seva primera escola de dansa a un altre poble, que per diferents motius econòmics i de salut va tenir que deixar.
Va continuar treballant com administrativa i ballarina per altres empreses, donava classes de dansa a col.legis, escoles de dansa, centres cívics, amb el desig de algún dia tornar a muntar la seva propia escola.
El Miquel, casat amb la Vanessa des de fa ja 14 anys. Es van enamorar ja que, teniem moltes coses en comú. El Miquel és músic i en el moment que es van conèixer treballava a una empresa d'organització d'espectacles, la qual necessitava ballarines i allà que va anar la Vanessa. Això va ser l'inici d'una bonica relació i una bonica família que han format tot dos.
Miquel, és molt emprenedor, al igual que la Vanessa. Va tenir el seu primer negoci de serigrafía als 18 anys. Es músic, toca la guitarra elèctrica des dels 16 anys. Toca a una banda de Rock des de que era un jovenet. També ha treballat i treballa com a Discjockey a festes. Amb els anys d'organitzar espectacles s'ha convertit en tot un professional, no nomès com a músic, si no com a organitzador d'esdeveniments i tècnic d'audiovisuals i també li agrada molt el marquèting digital.
Tant la Vanessa com el Miquel tenen molt clar que volen ajudar als nens i nenes que vulguin dedicar-se al món de l'espectacle i ajudar-los a que tinguin la millor formació al seu poble, per tal de que en un futur puguin ser bons professionals si ho dessitgen.
Actualment a Vallirana, no hi ha cap lloc on els nens i nenes puguin estudiar Ballet clàssic, contemporani, claqué, teatre musical, Hip hop, a no ser que marxin a altres pobles més grans i es per això que hem decidit iniciar aquest projecte amb molta il.lusió.
D'aquesta manera els nens i nenes de Vallirana podràn estudiar dansa i teatre musical de manera professional. Podran examinar-se per la Royal Academy of Dance, que són els exàmens oficials per obtenir els títols de ballet clàssic, podran participar a competicions de danses urbanes, podràn portar el nom del nostre poble a Festivals de Dansa de tota Catalunya i que ens coneguin a tot arreu.
Volem que el nostre poble tingui un centre a on els futurs artistes es puguin preparar per poder accedir en un futur a escoles de nivell superiors. Una escola on estaran informats dels càstings per poder accedir a treballar com a ballarins, actors i/o cantants a companyies de dansa, musicals, orquestres, i tot al nostre poble, Vallirana.
A més EBAE, vol donar beques a nens/nenes que tinguin qualitats per estudiar dansa però que les seves famílies no tinguin recursos econòmics. Per mi, es molt important aquesta part ja que jo personalment ho he viscut de petita a casa meva. Des dels 5 anys he volgut ser ballarina, però no vaig poder començar a ballar fins als 12 per problemes econòmics a casa. Encara sento aquella sensació d'amor per la dansa i la frustració de no poder fer-ho, per això vui ajudar als nens i nenes en aquesta situació.
Els diners recaptats seràn destinats per habilitar l'escola per tal de que els alumnes estiguin còmodes:
- 500 miralls
- 800 barres de ballet
- 200 moble recepció
- 2.500 aire acondicionat
Total: 4.000 euros
Encara que es necessitarán més materials amb això será suficient per iniciar el nostre projecte
Les famílies, els nens i nenes del nostre poble, tenen moltes ganes de que a Vallirana hi hagi un centre com EBAE, on puguin formar-se de manera més professional, en les arts escèniques i sobretot un centre que tingui una oferta de classes que no es troben fàcilment en un poble, com el claqué, el teatre musical, el ballet clàssic, contemporàni, jazz...
* Per cada aportació hi ha una recompensa. les podreu recollir a la nostre escola EBAE, al c/ major 354 1ºpis de (08759) Vallirana-Barcelona, des de 15 de setembre fins el 15 de desembre del 2017 amb previ avís.

